Thursday, June 3, 2010

Apa yang 'ndak diubahkan?


Memang kadang-kadang perubahan itu bagus, tetapi kadang-kadang tidak lah juga.

Apa perlunya UMNO Jerantut berubah? Apa yang hendak diubahkan?

Kas rasa UMNO Jerantet tak payahlah berubah atau berubah banyak-banyak sangat. Nak berubah apa mendanya. Kita terus kekal kan begitu saja, seperti dulu.

Ahli Parlimen kita kekalkan YBM Tengku Lan. Tengku masih releven. Yang kena kuis hanyalah lalat dan langau sekelilingnya, yang hitam dan yang putih, yang malbrur dan yang marlboro.

ADUN Pulau Tawar masih Dr. Shukri. Kalau rasa dia dah lama sangat, mungkin letakkanlah Ketua Wanita UMNO Jerantut. Jerantut pun dah lama tak ada YB dari kalangan Wanita sejak selepas YB Chu Rahimah dulu. KW kak Wok pun nampaknya kuat kerja lagi pun sentuhan wanita ni lembut dan ghairah. (Gamok kas lah)

ADUN Tahan pun kekalkanlah YB(oroi) Wan Mizan. Orang di Ulu Tembeling bukan kisah sangat siapa calon mereka. Asal letak dema pangkah asalh pangkah dema letak. Tapi kalau nak ubah juga, letakkanlah calon dari tokoh pemuda, Jalal pun baik orangnya. Adik Burhan. Bolehlah nanti diujudkan satu Dynasti yang akan menjajah dan memerintah Sungai Abai serta jajahan takluknya. Dato' Otai memang sokong sangat rasanya. Anak murid dia. Penyambung legasi.

ADUN Damak ni UMNO harus mintak pada kerajaan untuk letak calon Melayu. Orang Melayu dah tertekan kerana ADUN tak pernah perjuangkan kepentingan Melayu di DUN Damak ini. Asyik-asyik diperjuangkan kepentingan Cina silap-silap nanti diperjuangkan juga ketuanan Cina. Calon dari UMNO harus mengisinya tapi bukanlah Zahar sebab umno mesti letakkan calon yang slim untuk sentiasa aktif dan bergerak mendampingi rakyat. Yang boroi-boroi patut disingkirkanlah.

Tapi kalau terlalu kurus pun tak bagus juga. Bimbang nanti ditiup angin terbang melayang entah kemana atau cepat berubah arah sekejap kesana sekejap kesinin sekejap kesitun. Tak sesuai untuk SU tapi mungkin sesuai untuk orang ke-3 yang lebih kaya raya.

Kamaruzaman Baria dan Dato' Azizan pun mungkin boleh diperhatikan tempat untuk mereka kerana bukan segala yang kitar semula tidak baik. Mungkin mereka akan datang dengan semangat baru yang lebih membara untuk berjuang demi bangsa dan negara. Ini bukan retorik, tetapi bersemangat juang yang tinggi dan sentiasa membara didalam dada.

Abang Bu apakah ada atau tak ada dalam AJK tidaklah memberi apa-apa makna selain dari jadi melukut ditepi gantang. Kas tak berani nak kata langau sebab SPU dan kena marah sebab menyebut perkataan lalat dan langau. Tapi AJK haruslah mereka yang bersungguh-sungguh untuk berkerja untuk memperkasakan UMNO. Cukuplah kita memilih kerana kita diberi sedikit duit...inilah rasuah namanya. Pilihlah kerana mereka mampu berkhidmat bukan menambahkan nazak UMNO yang dah makin nak mati ni.

Yang penting YBM Tengku Lan sedar dan tau keadaan sekelilingnya di Jerantut ini. Politik Jerantut ini memang bergelumang kotoran. Tangan-tangan hitam sentiasa ada dan ingin mencaturi politik Jerantut ini.

Dengar khabarnya Kak Key akan dicalonkan sebagai Ahli Majlis Daerah, apalah sumbangan besar yang telah diberikannya kepada manyarakat Jerantut ini selain dari menciluk segala projek rakyat menjadikan projek peribadinya sendiri. Kalau UMNO Jerantut waras dia pun tidak layak untuk bertanding G2.

Kas akan dapat apa? Kas akan terus jadi penyokong setia godfather...bukan goatfather ahhh! Apa awak orang nak peduli? Ikut kas lah!

8 comments:

Anonymous said...

Sebab awak bodoh dan jadi lembu dicucuk hidung, jadi awak tak payahlah dapat apa2 pun.

Sangkakala said...

sdr PJ/py

Saudara Anon diatas janganlah masuk kelaman orang menggunakan kata-kata kasar kerana laman ini dibaca diseluruh negara walaupun pada orang jerantut perkataan bodoh itu adalah perkataan biasa dalam loghat tempatan.Bahasa ada bangsa saudara. Bangsa tinggi atau rendah.

b. Oarng perjuangan jika mrk tida mengambil kesempatan dari kedudukan mrk bukan lah mereka bodoh atau lemah. Sebenarnya mrk ada kemuliaan tersendiri. Lainlah seseorang itu tidak kering dakwat tt pegang jawatan sudah sapu rata sifat belakang kelangit. Apakah orang sedemikian kita anggap bijak?

c.Saya setuju sdr istilahkan "penjajah sungai Abai". Jika dia menjadi calon alamat akan banyaklah sungai abai dijajah untuk dinasti keluarganya.

d. Kem Nusa sungai abai itu adalah titik peluh belia 4B jerantut. Kami tidak halalkan.Memilik peribadikan hak orang ramai adalah satu perbuatan tidak amanah yang tidak boleh dikomporomikan.Suara ini akan terus berkumandang sampai bila2. Mrk tidak berkat mendapat harta yang sentiasa dibangkitkan oleh orang ramai.

e. Sdr sayangat tajam pemerhatian terhadap hati nurani masyarakat politik Jerantut. Saya minta saudara teruskan ulasan saudara berasaskan prinsip benar itu. Sesungguhnya Allah swt melindungi dan menyukai orang yang bercakap benar. Berani saudara bersandarkan Allah swt. Bersandarkan manusia kadang-kadang saudara tinggal seorang. Tertuskan menulis. salam

b.

BALIK ANGIN said...

Saudara PJ

sauadara orang yang ada ilmu,saya seuju kenyataan sangkakala bahawa dalam kumpulan berilmu mereka mencari kebenaran.

Anonymous said...

mR pJ

nampaknya blog sudara dah satu line dgn blog spu takut jd blog virus wzwh ke? tak kemana dah budak itu gayanya.

teruskan! kami mengikuti sudara

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Saudara Anon 2:06,
Blog WZWH @ WZWH sentiasa ada di mana-mana....ekekekekeke.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...
This comment has been removed by the author.
Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Saudara politik Jerantut,
Polis SB beritahu saya bahawa Cikgu Pian telah buat laporan polis menafikan dia admin blog politik jerantut.
WZWH nak tahu siapa admin blog politik Jerantut sebenarnya? Dulu WZWH dah kena dituduh admin blog Berita Pemuda UMNO Jerantut padahal WZWH tidak terlibat.
Harap bila pegawai polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia datang menyiasat...saudara politik Jerantut mengaku ajelah...

tyrasopian said...

wzwh...btol 2...abh sye dah report polis daa..